اعضاء کمیته تدوین برنامه استراتژیک دانشکده پزشکی :
دکتر محمد مجیدی رئیس دانشکده پزشکی، رئیس کمیته
دکتر سحر مهرانفر معاون آموزشی پایه دانشکده پزشکی، عضو کمیته
دکتر رعنا حسینی مدیریت تحصیلات تکمیلی دانشکده پزشکی، عضوکمیته
دکتر رضا اکبری معاون اداری و مالی دانشکده پزشکی، عضو کمیته
دکتر شیوا روشن میلانی، عضو کمیته
سرکار خانم لیدا سجودی، دبیر کمیته تدوین برنامه و هماهنگ کننده
سرکار خانم آرزو بهبودیان، کارشناس اعتبار بخشی
دورنما یا چشم انداز ( Vision )
دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی ارومیه مصمم است با رعایت اخلاق حرفه ای و با استفاده از تکنولوژیهای روز، نیروی انسانی توانمند و کارآمد در رشته پزشکی تربیت کند تا موجبات گسترش علم، افزایش توان افراد و زمینه ساز ارتقای سلامت جامعه باشد. همچنین دانشکده پزشکی در نظر دارد با لحاظ فن آوریهای نوین در حوزه پزشکی و فراملی سلامت به انجام پژوهشهای کاربردی و اساسی مورد نیاز بخش سلامت بپردازد. پرورش ایده های فن آورانه جهت خلق ثروت دانش بنیان ازدیگر چشم اندازهای دانشکده پزشکی به منظور حرکت به سمت دانشگاههای نسل سوم میباشد و امیدواریم در 5 سال آینده جزء ده دانشکده پزشکی برتر کشور باشیم.
برنامه استراتژیک
جهت دریافت برنامه استراتژیک دانشکده کلیک نمایید.
بیانیه رسالت و اهداف
جهت دریافت بیانیه رسالت و اهداف دانشکده کلیک نمایید.
Mission
پزشکی عمومی از رشتههای دکترای عمومی است که دانشآموختگان آن دانش، هنر و مهارت تشخیص، درمان و پیشگیری از بیماریها را از طریق کسب دانش ضروری در علوم پایه پزشکی و شاخههای مختلف علوم بالینی، تمرین و ممارست در بهکارگیری این علوم در مواجهه با بیماران و مراجعین و نیز تمرین و تکرار مهارتهای عملی بالینی بهدست میآورند. دانشآموختگان این رشته به موازات کسب دانش و مهارت، به رشد اجتماعی و حرفهای لازم برای احراز صلاحیت شغل طبابت از طریق مشارکت هدایتشده، هدفمند و توأم با بازاندیشی در تعاملات حرفهای در طول تحصیل بهخصوص در ضمن کارآموزی و کارورزی نیز دست مییابند.
دانشکده پزشکی ارومیه، دانشکدهای پیشرو و سرآمد در حیطه آموزش پزشکی کشور است که با بیش از نیم قرن تجربه در این حوزه رسالت خود را تحقق شاخصهای کلان نظام سلامت، اتکا به سیاستهای کلی نظام و دستیابی به اهداف اجتماعی مقرر کرده است. این دانشکده به تأسی از سیاستهای کلی «سلامت» ابلاغی مقام معظم رهبری، ارتقای نظام ارزشیابی و تعلیم دانشجویان و تحول در محیط علمی دانشکده متناسب با ارزشهای اسلامی، اخلاق پزشکی و آداب حرفهای را دیگر رسالت عالی خود قرار داده است؛ به نحوی که توسعه کیفی و کمی آموزش پزشکی به صورت هدفمند، سلامتمحور، مبتنی بر نیازهای جامعه، پاسخگو و عادلانه در کانون توجه این دانشکده است و خود را متعهد به به تربیت نیروی انسانی کارآمد، متعهد به اخلاق اسلامی حرفهای و دارای مهارت و شایستگیهای متناسب با نیازهای مناطق مختلف کشور میداند.
مأموریت اصلی دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی ارومیه، آموزش و تربیت دانشجویان در دوره های پزشکی عمومی، تخصصی (Ph.D) و کارشناسی ارشد با نگاه به نقشه جامع علمی کشور است. در این ماموریت جوانب فراملی سلامت، ارزشهای والای انسانی، عدالت در آموزش و تامین نیازهای سلامت جامعه بر اساس اولویت های بومی، ملی و منطقه ای در راستای نظام ارائه خدمات سلامت مطابق اسناد بالادستی، پاسخ گویی اجتماعی و دستاوردهای نوین پزشکی در نظر گرفته می شود که از طریق مشارکت ذینفعان درونی ( اعضای هیات علمی ، دانشجویــان و کارشناسان ) و بیـــرونی ( از جمله سازمانهای بیمه گر و سازمان نظام پزشکی ) و راهبرد کسب مرجعیت و سرامدی علمی محقق می گردد.
این دانشکده نیک آگاه است که تربیت دانشآموختگان حاذق و مسئولیتپذیر جز با تلفیق صحیح علم و عمل حاصل نمیشود و از این حیث به اتحاد میان آموزش پزشکی محض با آموزش پزشکی عملگرا در مراکز آموزشی درمانی اهمیتی دوچندان قائل است به نحوی که محیط آموزشی لازم برپایه احتیاجات جامعه و ارائه خدمت در سطوح ملی و فراملی را فراهم آورد. رسمیت بخشیدن به آموزش مفاهیم و مهارتهای مهمی چون منش حرفهای، روشهای نوین آموزشی، طب خانواده، و ارتقای جایگاه آزمونهای عملی و مهارتی در این بخش از رسالت دانشکده میگنجد.
اهتمام دانشکده پزشکی بر این است تا از طریق بهره گیری از راهبردها و راهکارهای نوین آموزشی، دستاوردهای علمی و نواوری در تجهیزات و امکانات آموزشی، تخصیص بهینه امکانات، تجهیزات، منابع، تکنولوژی دانشگاهی، بیمارستانی و مراکز بهداشتی درمانی، با حداقل هزینه و نیز ارتباط با سایر مراکز علمی کشور، دانش آموختگانی پویا و توانمند جهت ایفای نقش موثر در ارتقای حرفه ای با رویکرد یادگیری مستمر و مادام العمر و آمادگی تحصیل در مقاطع بالاتر تربیت کند. همچنین رسالت دانشکده پزشکی پرورش دانش اموختگان با توانایی تولید علم با رویکرد های پژوهشی در زمینه های مرتبط بر اساس نیازهای بومی، ملی و منطقه ای می باشد.