شرح وظایف کارشناسان فناوری اطلاعات
- رفع مشکلات سخت افزاری و نرم افزاری کلیه سیستمهای رایانه موجود در شبکه
- تهیه شناسنامه کامپیوترهای شبکه، نگهداری و بازدید دوره ای از سرورها، سوئیچ ها، روتر ها و سـایر تجهیـزات شـبکه
- نگهداری و مدیریت شبکه
- بررسی و بکارگیری روشها و راهکارهای مقابله با نفوذ و آلودگی های ویروسی
- پشتیبانی نرم افزاری و سخت افزاری از کلاسهای مجهز به دیتا پروژکتور
- نگهداری و حفظ ارتباطات شبکه با دانشگاه و ارجاع اشکالات مربوطه، به دانشگاه
- پشتیبانی فنی کلیه سیستمهای شبکه
- پشتیبانی نرم افزاری از کلیه نرم افزارهای کاربردی مورد استفاده در شبکه اتوماسیون اداری، نرم افزارهای آموزش، وب سایت، حضور و غیاب، حسابداری حقوق و دستمزد، آنتی ویروس، و ...
- نظارت برخرید تجهیزات و قطعات کامپیوتری با کیفیت مطلوب و قیمت مناسب در بازار
- انجام مراحل کارشناسی ، خرید ، تعمیر و بروز رسانی تجهیزات IT
- اسمبل و نصب و راه اندازی سیستم های کامپیوتری
- مشاوره در زمینه IT و راهنمایی و همکاری با مدیران ، کارمندان و دانشجویان در انتخاب نرم افزارهای
موجود ،سخت افزار و بانکهای اطلاعاتی و سایر منابع مورد نیاز جهت رفع نیازمندیها
- بررسی محصولات و سیستمهای موجود و پیشنهاد جایگزین های احتمالی در جهت جوابگویی به نیازمندیهای مشخص شده
- نصب ، تنظیم و تغییر نرم افزارهای، شبکه ها ، بانکهای اطاعاتی و سایر سیستمها
- توسعه زیر ساختهای شبکه
- بازدید دوره ای از کلیه سیستمهای رایانه ای موجود در شبکه
- پشتیبانی و بروز رسانی از سرورهای موجود
- ارتقاء سرورهای محلی به منظور بهینه سازی ارائه سرویس به کاربران
- اقدام درجهت اتصال و یا انفصال کامپیوترهای موجود در حوزه بنا بر نیاز و فراهم نمودن مقدمات لازم و انجام تنظیمات مربوطه منطبق بر فرآیندهای مدیریت فناوری
- مدیریت و پشتیبانی از شبکه داخلی و ارتباط آن با شبکه خارجی
- برطرف نمودن اشکالات کاربران در استفاده از سرویسهای شبکه دانشگاه طبق فرآیندهای مدیریت فناوری
- پشتیبانی و نگهداری شبکه wireless و رفع عیب آن
- تحلیل و بررسی انواع سطوح دسترسی کاربران
- تخصیص انواع سطوح دسترسی کاربران (اینترنت و اینترانت و پرینت)
- تحلیل در راستای زیر ساختها و شبکه
- ارائه سامانه ها جهت تسهیل در امور خدمات رسانی
- حفظ امنیت فیزیکی محیط اتاق سرور- دما و دقت در عبور و مرور ها
- نگهداری و مدیریت زیر ساخت شبکه
- نگهداری و مدیریت و پشتیبانی و سرویس شبکه Lan
- شرکت در جلسات مدیریت فناوری دانشگاه
- به روز نگه داشتن مطالب بخش فناوری اطلاعات در وب سایت اخبار و اطلاعیه ها و ...
- مطالعه واظهار نظر در خصوص طراحی وپیاده سازی سیستمهای کاربردی
- اظهار نظر درخصوص نوآوریها وطراحیهای جدید فن آوری اطلاعات
- تحقیق، پژوهش و مطالعه و کسب آگاهی از سیستمهای مختلف ارتباطی و اطلاعاتی و ارائه راه حلهای مناسب، به منظور توسعه و بهبود سیستمهای شبکه در جهت توسعه ارتباطات
- فرهنگسازی و تلاش در جهت استفاده کاربردی از سیستمهای اطلاعاتی، بانکهای اطلاعاتی در جهت ارتقاء طرح
- تکریم ارباب رجوع و ارائه طرحهای مناسب با استفاده از سامانههای فناوری اطلاعات
- ارسال گزارش فعالیت های انجام شده ( سخت افزار ،نرم افزار ،شبکه) در قالب فرم های تدوین شده