دانشکده پزشکی

(دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی)
برای جستجو عبارت موردنظر خود را وارد کنید

فعالیت آموزشی جراحی از بدو تاسیس دانشکده پزشکی ارومیه در سال 1365 شروع شده است . در حال حاضر گروه با 15  نفر عضو هیات علمی در دو مرکز آموزشی و درمانی امام خمینی (ره) ارومیه – و شهید مطهری ارومیه - مشغول ارایه خدمات آموزشی ، پژوهشی و درمانی میباشند . پذیرش دستیار جراحی  از سال 1380 شروع شده است و بطور متوسط سالانه 4دستیارجراحی عمومی پذیرش می گردد و تا سال   1402 درکل 72  نفربعنوان متخصص جراحی فارغ التحصیل شده اند . دانشجویان دوره پزشکی عمومی نیز در طی دو ماه اکسترنی و دو ماه اینترنی به گروه معرفی می شوند. که بطورمتوسط در هردوره 30نفرانترن و55نفر اکسترن درگروه جراحی آموزش می بینند .

بخشهای جراحی:

بخش جراحی مردان با 36 تخت در بخش جراحی مردان و 6تخت در بخش تحت الحفاظ ومتراژ 760 متر

بخش جراحی زنان با 39 تخت و متراژ 725 متر

بخش سوختگی با 28تخت ومتراژ 919 متر

فعالیت دارند

تدوین یا تصریح رسالت و اهداف آموزشی

بیانیه رسالت (Mission)

 با توجه به این باور که انسان سالم، محور توسعه پایدار است گروه جراحی عمومی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی ارومیه ، حوزه فعالیت خود را در زمینه آموزش، پژوهش و درمان مبتنی بر توسعه ارتقاء سلامت قرار داده است.

 رسالت ما ، اعضای گروه آموزشی جراحی عمومی ، مشارک فعال در تربیت نیروی انسانی ( پزشک عمومی و متخصص جراحی عمومی ) است که واجد توانمندی ها و شایستگی های علمی ، عملی ، اخلاقی و انسانی برای برنامه ریزی ، ارائه و مدیریت خدمات سلامت مبتنی بر ارزش ها و اصول اخلاق حرفه ای باشد برای رشد و توسعه مستمر خویش و حرفه خود در بالاترین سطح استاندارد برنامه ریزی و عمل نماید و نقش ها و مسئولیت های خود را در حفظ ، تامین و ارتقای سالم آحاد جامعه به خوبی ایفا کند .گروه برای ایفای رسالت خود اصول زیر را محور تلاش و برنامه ریزی های خود قرار می دهد:

  • - به کارگیری کادر آموزشی توانمند
  • - توانمند سازی مداوم اعضای گروه
  • - طراحی، اجرا و ارزشیابی برنامه های آموزشی با استفاده از بالاترین استانداردها
  • - بهره گیری از مشارکت دانشجویان ، دانش آموختگان و کارکنان نظام ارائه خدمات مراقبتی
  • - ارتقای مستمر کیفیت ازطریق انجام پژوهش های مناسب و کاربردی و استفاده از شیوه های مبتنی بر شواهد
  • - ارتقا کیفیت خدمات آموزشی وپژوهشی در چارچوب سیاستهای بالادستی
  •  -بکارگیری استراتژی های دانشجو محوری، از جمله روش های مبتنی بر حل مشکل، خودآموزی و ایجاد تفکر انتقادی در آموزش دانشجویان و دستیاران-
  •  -تلاش در جهت ارتقاء مهارت های علمی و عملی دانشجویان بر اساس نیازسنجی از محیط های بالینی
  • - تقویت انگیزش، اعتماد به نفس و خود اتکایی در دانشجویان و دستیاران ( ایجاد عملکرد مستقل و منطبق با استانداردهای عملکردی)
  •  -آموزش صحیح و دقیق مهارتهای بالینی به دانشجویان و دستیاران توسط اساتید توانمند
  • - شناسایی موانع کسب مهارتهای بالینی و تلاش در جهت رفع آنها

 

هدف کلی :هدف در هرگروه آموزشی ،قله فعالیتهای آن گروه محسوب می شود.لازمه رسیدن به هدف شناخت دقیق آن و آگاهی از راه های مطلوب آموزشی جهت نیل به آن می باشد.تا یک هدف، مشخص نباشد ،راه های رسیدن به آن قابل ارزیابی نخواهد بود.

اهداف ارزشابی به دو صورت اهداف کلی و اهداف اختصاصی مطرح می گردد.منظوراز اهداف کلی رعایت اصول و موازینی است که دریک مرکز آموزشی درمانی و به صورت جزء تر در یک بخش که بخش جراحی عمومی نیز مستثنی از آن نمی باشد،باید وجود داشته باشد.یک سری ملاک ها ونشانگرهائی که در هریک از حوزه ها قرار داده شده است.برای نیل به اهداف کلی می باشد.

هدف اختصاصی :اهداف اختصاصی اهدافی می باشدکه دربخش جراحی عمومی مد نظر بوده واز حیطه های آموزشی ، درمانی و پژوهشی دراین بخش مطرح می باشدکه بعضی از ملاک ها و نشانگرها نیز در حوضه های مختلف بررشی شده جهت رسیدن اهداف اختصاصی گروه جراحی می باشد.

 

تنظیمات قالب